El teu espai d'informació laboral a la xarxa.
Powered by Secció Sindical de CC.OO. a BBVA IT España.
(No ens fem responsables del contingut dels comentaris deixats en aquest blog)
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris comunicaciones. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris comunicaciones. Mostrar tots els missatges

8 de febrer del 2010

OMBRES SOBRE UN ACOMIADAMENT

Davant del silenci de l’empresa, hem fet les nostres pròpies indagacions sobre el recent acomiadament d’en Dani. No podíem quedar-nos de braços creuats en constatar el gran malestar generat a 9400 i quan la única explicació que tenim de l’empresa és la que constà oficialment com a causa de l’acomiadament: baix rendiment.

Paradoxalment, tothom coincideix en que Dani sempre havia tingut fama de treballador, era estimat per molts companys, va fer sobreesforços quan va caldre i va assumir guàrdies de companys de baixa. Aleshores:

· Per a què serveixen tants cursos de lideratge, gestió d’equips i motivació? Acomiadar a algú com a solució ho fa la portera de casa.

· Com no es va plantejar quelcom tan factible com provar de canviar-lo de grup?

· Quines vies de diàleg es van esgotar?

· Per què darrerament se li va fer algun comentari sobre la seva indumentària quan aquesta, bona o dolenta, sempre havia estat la mateixa?

Son interrogants que criden l’atenció, masses.

Després de parlar amb diversos companys amb tracte professional directe amb ell i de revisar per grups la rotació dels dos darrers anys a l’àrea de 9400, la informació obtinguda ens porta a pensar que tot plegat fa mala olor.

Ara mateix no és la nostra intenció fer cap judici públic, però hi ha indicis de mala praxis que cal contrastar. És per això que demanem públicament a la direcció de l’empresa que s’investigui de forma imparcial, independent i objectiva els fets que han conduït a aquest acomiadament. A tal efecte, posem a la seva disposició tota la informació que hem arreplegat.

En cas de confirmar-se de que han pagat justos per pecadors, esperem la pertinent depuració de responsabilitats i la immediata reparació de danys.

Confiem en que s’atengui aquesta petició. No volem haver de parlar nosaltres.

1 de febrer del 2010

Sobre un despido improcedente

Como algunos de vosotros ya sabréis, este viernes pasado se produjo, lamentablemente, el despido improcedente de un compañero del ámbito de Comunicaciones.

Según el trabajador, y sin entrar en detalles, parece que los motivos tienen que ver con un espíritu crítico hacia la forma de manejar el trabajo en el grupo. Por parte de la empresa en primera instancia no hemos recibido ninguna explicación. Dado que no podemos permitir como comité dejar pasar esta acción por parte de la empresa sin más, hemos solicitado formalmente a la empresa información encaminada a esclarecer:

· Razones del despido.
· No hay reestructuraciones encubiertas detrás de este tipo de acción.
· Si se agotaron todas las vías antes de tomar una decisión tan drástica. Por ejemplo:

- Diálogo entre las partes en conflicto y autocrítica.
- Planteamiento de un cambio de ámbito.

De entre todos los comentarios recibidos por parte de los compañeros, nos han sorprendido los referentes a un elevado grado de rotación en este grupo.

Esperamos poder informaros en breve.